Naar het ziekenhuis
Komt u binnenkort langs bij Amphia voor een behandeling? Of gaat u bij iemand op bezoek in ons ziekenhuis? Dan staat op deze pagina informatie om u voor te bereiden op uw bezoek. Op de pagina bezoektijden kunt u zien wanneer u iemand kunt bezoeken.
Bij Amphia Breda hebben al onze verpleegafdelingen en poliklinieken een routenummer (de cijfers 1 t/m 250).
In de ontvangsthal en in de gangen hangen (digitale) borden waarop alle verpleegafdelingen en poliklinieken met hun routenummer staan vermeld. Deze routenummers wijzen u de weg. Bij binnenkomst zoekt u het juiste routenummer op en u volgt de borden door het ziekenhuis. Heeft u hulp nodig? Vraag het onze gastheren- en vrouwen die u tegenkomt in de ontvangsthal. Zij helpen u graag verder!
Wilt u een afspraak maken? Bel dan de afdeling die u nodig heeft.
Meld u aan bij de aanmeldzuil
Vanaf 16 oktober meld u zich aan voor uw afspraak bij de hoofdingang. Gaat u naar een polikliniek? Dan kunt u zich bij de hoofdingang aanmelden bij een van de aanmeldzuilen. De centrale aanmeldzuilen geven u een ticket. U kunt direct doorlopen naar de locatie die op het ticket staat. U hoeft zich niet meer te melden bij de polikliniek.
Stap voor stap
- Neem uw afspraakbevestiging mee. Dat is een e-mailbericht of een brief die u ontvangen heeft met daarin uw afspraak.
- Ga naar één van de aanmeldzuilen in de centrale hal en scan de barcode van uw afspraakbevestiging.
- Doorloop de stappen op de aanmeldzuil en print uw afspraakticket.
- U bent nu aangemeld. U kunt doorlopen naar de desbetreffende polikliniek. Het routenummer staat op uw afspraakticket.
Heeft u hulp nodig? Onze gastheren en gastvrouwen helpen u graag. Zij staan in de centrale hal.
Op de plattegrond van Amphia Breda staan de poliklinieken en afdelingen op de begane grond. Er zijn poliklinieken en afdelingen in de linkervleugel (nieuwbouw) en in de rechtervleugel (bestaande bouw). U komt altijd door de hoofdingang binnen.
De verpleegafdelingen zijn op de verdiepingen 1 t/m 5. Komt u iemand bezoeken die op een verpleegafdeling ligt? Volg het routenummer op de borden. Als u het routenummer niet weet kunt u dat bij de receptie vragen. Zij helpen u graag.
Bij Amphia is er cameratoezicht. Dat betekent dat de beveiligers via camera's kunnen zien wat er gebeurt in het ziekenhuis. Dit doen we om het ziekenhuis zo veilig mogelijk te maken voor patiënten, bezoekers en medewerkers.
Wij doen iedere dag ons best om u veilige en goede kwaliteit zorg te bieden. Dit merkt u meteen als u bij ons in het ziekenhuis bent. Zo vragen we bijvoorbeeld regelmatig naar uw naam en wanneer u geboren bent. Zodat we er zeker van zijn dat we u de juiste behandeling of medicatie geven. Wilt u meer lezen hierover?
Bij Amphia gebruiken wij voor sommige afdelingen het programma Zorgdoc. Met dit programma controleert u thuis gemakkelijk uw medicatiegegevens. Als wij weten welke medicijnen u op dit moment gebruikt, kunnen wij u de beste zorg en medicijnen geven.
Mogelijk krijgt u voor uw een afspraak in Amphia een e-mail met een uitnodiging voor Zorgdoc. Of u dit programma gebruikt, is uw eigen keuze.
De belangrijkste vragen over Zorgdoc door patiënten, worden hieronder beantwoord. Heeft u andere vragen? Stuur ons gerust een e-mail.
-
We willen uw bezoek aan het ziekenhuis zo goed mogelijk voorbereiden. Belangrijk hierbij is ook de controle van uw medicijngegevens. Hierbij hebben we uw hulp nodig. Met Zorgdoc controleert u zelf thuis op een veilige manier uw gegevens.
-
Krijgt u nieuwe medicijnen? Dan is het belangrijk om te controleren of deze medicijnen samen te gebruiken zijn met de andere medicijnen die u gebruikt. Sommige medicijnen hebben invloed op elkaar. Zo is het mogelijk dat medicijnen minder goed werken of dat er (gevaarlijke) klachten door ontstaan. Dit willen we natuurlijk voorkomen.
-
Wanneer u toestemming geeft voor het Landelijk Schakelpunt bij uw apotheek, halen wij medicijngegevens op vanuit Amphia. Meer informatie hierover vindt u op www.vzvz.nl. Deze medicijngegevens zijn de aflevergegevens van uw apotheek. Hier staat wanneer u welk geneesmiddel heeft opgehaald bij de apotheek. Het is natuurlijk mogelijk dat u een medicijn ondertussen niet meer gebruikt. Deze informatie ontbreekt bij het ophalen van de medicijngegevens. Daarom is het controleren van deze gegevens door u erg belangrijk.
-
Soms is het overzicht in Zorgdoc niet compleet of niet kloppend. Dit heeft verschillende redenen:
-
Misschien haalt u uw medicijnen op bij meerdere apotheken? U moet aan elke apotheek toestemming geven om medicijnen te delen met andere zorgverleners. Hebt u dit nog niet gedaan? Dan staan medicijnen die u van deze apotheek heeft ontvangen niet op uw overzicht.
Wilt u dit veranderen? Neem dan contact op met die apotheek en geef ze toestemming om de gegevens met andere zorgverleners te delen. Dan staan de volgende keer ook de medicijnen van deze apotheek op uw medicatieoverzicht op Zorgdoc. En kunnen we u de beste zorg en medicijnen geven.
-
Medicijnen die u langer dan 6 maanden geleden heeft opgehaald, staan niet meer op uw medicijnlijst in Zorgdoc. Maar het is natuurlijk mogelijk dat u deze medicijnen nog steeds gebruikt. Voeg in dat geval de medicijnen zelf toe aan uw medicatieoverzicht. Dan is het weer compleet.
-
Medicijnen die u niet meer gebruikt, staan mogelijk nog op uw lijst. Dit komt omdat openbare apotheken alleen doorgeven welke medicijnen u heeft gekregen. Gebruikt u een medicijn niet meer? Pas dit dan zelf aan in uw medicijnlijst op Zorgdoc. Dan klopt de lijst weer.
-