Klachtenregeling Amphia
We doen natuurlijk ons best om al onze patiënten zo goed mogelijk te helpen en te behandelen. Maar misschien is de zorg die u heeft gekregen toch anders gelopen dan u had verwacht. Heeft u een klacht en komt u er met de afdeling of zorgverlener niet uit? Op deze pagina leest u hoe u een klacht meldt.
Mocht u er met de afdeling of zorgverlener niet uitkomen, dan kunt u contact opnemen met de klachtenbemiddelaar. De klachtenbemiddelaar bemiddelt tussen u en de betrokken zorgverlener(s). De klachtenbemiddelaar is onafhankelijk en kiest geen partij. Uw klacht wordt vertrouwelijk behandeld en de klachtenbemiddelaar onderneemt in overleg met u actie.
Wilt u contact met de klachtenbemiddelaar? Dat is mogelijk via de volgende opties:
- Vul het klachtformulier in
- Bel naar (076) 595 30 59 (U kunt een bericht inspreken. U wordt als het kan dezelfde dag teruggebeld)
- Schrijf een brief naar:
Amphia
T.a.v. klachtenbemiddelaar
Antwoordnummer 44
4800 WB Breda
De klachtenbemiddelaar bemiddelt tussen u en de betrokken zorgverlener(s). Lukt het niet om uw klacht met de klachtenbemiddelaar naar wens af te handelen? Dan kunt u uw klacht melden bij de Klachtencommissie. De Klachtencommissie beoordeelt uw klacht, of onderzoekt uw klacht en geeft een oordeel.
Wilt u uw klacht indienen bij de Klachtencommissie? De klachtenbemiddelaar geeft u informatie over hoe u uw klacht aan de commissie kunt melden.
Bent u niet tevreden met de bemiddeling door de klachtenbemiddelaar of het oordeel van de Klachtencommissie? Dan heeft u nog de mogelijkheid om uw klacht door te geven aan de Geschillencommissie Ziekenhuizen.
Vindt u dat u schade heeft geleden door bijvoorbeeld een medische handeling? Dan kunt u een schadevergoeding aanvragen. Daarvoor stuurt u een brief naar de Raad van Bestuur.
Heeft u een klacht over een rekening?
Bij een vraag of klacht over (de hoogte van) uw rekening, kunt u zich het beste wenden tot uw zorgverzekeraar. Uw zorgverzekeraar kan contact opnemen met Amphia. Mocht u daarna toch nog vragen hebben, dan kunt u zich rechtstreeks wenden tot de afdeling (zorg)facturatie & debiteuren, bereikbaar via 076-5951023. Dit is mogelijk op maandag tot en met donderdag van 08:30-12:30 uur en 13:30 – 16:00 uur.
Hieronder vindt u meer informatie over het melden van klachten:
-
Meer nuttige informatie over het indienen van klachten vindt u ook op de websites: