Amphia Apotheek
Medicijnen op recept zijn door u direct op te halen bij de Amphia Apotheek. U hoeft dus niet meer naar een andere apotheek. Onze apothekers hebben regelmatig overleg met de specialisten in het ziekenhuis. Zo zorgen we ervoor dat de meest gebruikte medicijnen altijd op voorraad zijn. En als u vragen heeft over uw gekregen medicijnen, bespreken we dit met de specialist.
Medicatie aan het bed
Voor sommige afdelingen, zoals bijvoorbeeld Oncologie en Cardiochirurgie, komen wij de medicatie bij u aan het bed brengen als u weer naar huis gaat. Dan lezen we samen met u de lijst met medicijnen door. Als er wijzigingen zijn in de medicijnen, bespreken we dat ook met u.
Robotsysteem
Een speciale robot regelt onze voorraad. De apothekers-assistent werkt samen met de robot aan het klaarzetten van de recepten. Hierdoor is er meer tijd voor het beantwoorden van uw vragen.
Recepten digitaal verstuurd
Uw medisch specialist stuurt uw recept digitaal door naar de apotheek van uw keuze. U krijgt geen geprinte recepten meer mee.
Zorg er daarom voor dat u vóór uw ziekenhuisbezoek weet bij welke apotheek u ingeschreven staat. Wanneer uw medisch specialist medicijnen voorschrijft, zal gevraagd worden bij welke apotheek u de medicijnen op wilt halen. De medisch specialist stuurt vervolgens het recept digitaal door. Wanneer u de gekozen apotheek achteraf wilt wijzigen, kan dat door contact op te nemen met het secretariaat van de afdeling die u bezocht heeft.
Het digitaal doorsturen van de recepten heeft voor u als voordeel dat de wachttijd bij de apotheek minder lang is.
Snelle service
Apotheek herhaalservice
Wilt u graag snel geholpen worden bij de Amphia Apotheek? Bestel dan vooraf uw herhaalmedicatie. Dit zijn medicijnen die u al vaker heeft gehad. Vul op het formulier hieronder in wat u nodig heeft. Dan leggen wij het alvast voor u klaar.
Medicatielocker
Op locatie Molengracht staat een medicatielocker. U kunt uw medicijnen (gekoeld en niet gekoeld) uit deze locker ophalen. Dit kan 7 dagen per week van 6.00 tot 21.00 uur. U mag hiervoor kort parkeren op de Kiss & Ride voor de hoofdingang van het ziekenhuis. Medicatie dat na 12.00 uur wordt aangevraagd, wordt de volgende werkdag rond 9:00 uur in de locker geplaatst. Op vrijdagmiddag aangevraagd? Dan ligt het op maandagochtend vanaf 9:00 uur in de locker.
Meer informatie voor u
-
Wanneer uw medicijnen worden vergoed door uw zorgverzekering, regelen wij de betaling direct met uw verzekeraar. U hoeft de medicijnen dan niet zelf te betalen. Sommige medicijnen en voeding worden pas vergoed na toestemming van uw zorgverzekeraar. Wij vragen u dan de medicijnen eerst zelf te betalen. Later krijgt u het geld terug van uw zorgverzekering. Geneesmiddelen die niet worden vergoed, moet u wel zelf betalen. Dit kan contant en met uw pinpas.
-
De Amphia Apotheek heeft altijd contact met andere apotheken. Zo zorgen we voor veilig gebruik van medicijnen. We wisselen daarom gegevens uit met de meeste huisartsen en apotheken in de regio. Gebeurt dit niet met uw huisarts of apotheek? Dan worden uw gegevens gefaxt. U kunt bij de Amphia Apotheek ook zelf een geprint overzicht van uw medicijnen vragen en meenemen.
-
De Amphia Apotheek wisselt gegevens over uw medicijnen uit met de meeste huisartsen en apotheken in de regio. Ook buiten de regio kan de eigen apotheek of huisarts uw gegevens via het LSP (Landelijk Schakelpunt) bij ons aanvragen. Dit is een netwerk van zorgaanbieders die een systeem gebruiken om gegevens uit te wisselen. U moet hier als patiënt wel eerst toestemming voor geven.
Gebeurt de uitwisseling van gegevens niet met uw huisarts of apotheek? Dan vragen wij u een geprint overzicht van uw medicijnen mee te brengen. De apotheker of apothekersassistente kan ook contact opnemen met uw huisarts of apotheek. Zo zorgen we met elkaar voor veilig gebruik van medicijnen.
-
Wij maken of verzamelen uw medicijnen terwijl u wacht. Heeft u online een herhaalrecept besteld op een werkdag voor 12.00 uur? Dan liggen ze op de volgende werkdag vanaf 12.00 uur voor u klaar. Heeft u de medicijnen besteld in het weekend? Dan kunt u de medicijnen ophalen op maandag vanaf 12.00 uur.
-
Ja, onze Amphia Apotheek bezorgt ook medicijnen bij u aan huis. Meer weten? Neem dan contact met ons op. We vertellen u graag over de mogelijkheden.
-
De bezorger is van maandag t/m vrijdag na 14.30 uur telefonisch bereikbaar op: : 06 571 32 489. U kunt ons ook bereiken door een e-mail te sturen naar: amphia.apotheek@amphia.nl
-
Ja, de Amphia Apotheek heeft een aparte kamer voor gesprekken over uw medicijnen. U kunt in deze kamer met de apotheker spreken als u privacy-gevoelige vragen heeft.
-
Bij het bewaren van uw gegevens werken wij altijd volgens de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP). Onze medewerkers mogen uw gegevens dus niet zomaar aan iemand anders geven. Meer informatie vindt u ook op deze website bij Rechten en Plichten.
-
De dienstapotheek heeft toegang tot de gegevens over uw medicijnen en uw verzekering. Zo kan deze u helpen wanneer de Amphia Apotheek gesloten is. Heeft u daar bezwaar tegen? Laat ons dat weten. Dan zorgen wij ervoor dat de dienstapotheek geen toegang meer heeft.
-
Ja, u kunt bij de Amphia Apotheek om een geneesmiddelenpaspoort vragen. Dit is een document met alle gegevens over de medicijnen die u gebruikt. Dit document is handig voor als u op vakantie gaat of als u verhuist.
-
U kunt oude medicijnen inleveren bij de Amphia Apotheek. Ook gebruikte naalden kunt u inleveren, maar alleen als u ze in een speciale naaldencontainer heeft gedaan. Dit is een bak waar je veilig naalden in doet om prikongelukken te voorkomen. Wij zorgen dan dat alles veilig wordt weggegooid.
-
Sommige geneesmiddelen krijgt u alleen via het ziekenhuis waar u onder behandeling bent. Dit geldt voor de geneesmiddelen voor de behandeling van kanker (oncologie) en een vruchtbaarheidsbehandeling (fertiliteit). Maar ook voor dure geneesmiddelen voor reuma, psoriasis, colitis ulcerosa en de ziekte van Crohn.
-
Ja, wij zijn lid van de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuisapothekers. De NVZA helpt de Amphia Apotheek om slim, praktisch en veilig te werken. Wij stemmen onze zorg af op uw wensen. Meer weten?
-
Ja, de Amphia Apotheek op de locatie Molengracht is HKZ-gecertificeerd. HKZ is een afkorting voor Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorg en is gebaseerd op de norm ISO 9001 en specifieke eisen voor apotheken. De Amphia Apotheek werkt volgens de hoge eisen die verzekeraars en de overheid stellen. Onze apothekers en assistenten luisteren naar uw wensen. De apotheek is gecontroleerd door DEKRA.