Faciliteiten
In Amphia komen elke dag ruim 4.000 bezoekers. Wij vinden het belangrijk dat iedereen zich welkom voelt en dat ons ziekenhuis voor iedereen goed bereikbaar is.
Op maandag tot en met vrijdag staan onze gastvrouwen en gastheren voor u klaar in de ontvangsthal en bij de receptie. Deze medewerkers wijzen u graag de weg, beantwoorden uw vragen en begeleiden u naar uw afspraak.
Volop gemak en mogelijkheden voor u in Amphia
Welke voorzieningen zijn er voor u?
Amphia, Breda (Molengracht)
-
Voor het vervoer tussen de parkeergarage en de hoofdingang van Amphia kunt u gebruik maken van onze gratis pendelservice. Er rijden 2 elektrische pendelbussen:
- van maandag tot en met vrijdag: tussen 07.30 en 18.00 uur
In de parkeergarage is een vaste opstapplaats, voor de uitgang. Er zijn geen vaste opstaptijden. De chauffeur kan u bij de hoofdingang ook weer ophalen. Ook is ook ruimte voor kleine middelen in de bus, bijvoorbeeld een rollator of een opklapbare rolstoel.
-
Voor de hoofdingang van Amphia vindt u speciale parkeerplaatsen Hier mag u als bezoeker of patiënt afgezet en weer opgehaald worden. Door het grote aantal dagelijkse bezoekers is niet mogelijk om op het voorplein langere tijd te parkeren. U kunt gebruik maken van de parkeergarage.
-
Bij de ingang van de parkeergarage en bij de hoofdingang zijn rolstoelen te pakken voor gebruik binnen het ziekenhuis. Voor het gebruik van de rolstoelen dient er €1,- ingestopt te worden. Graag vragen we u deze na het gebruik netjes terug te zetten. Wanneer de rolstoel wordt teruggeplaatst, komt de €1,- weer vrij.
-
Onze gastvrouwen en gastheren begeleiden u graag naar de juiste plek in het ziekenhuis. Bij de entree kunt op werkdagen instappen in speciale karretjes. Onze collega’s brengen u met deze karretjes gratis naar de ingang van de polikliniek waar u een afspraak heeft.
-
Is er niemand om u te begeleiden tijdens uw bezoek aan het ziekenhuis? Dan kunt u begeleiding van een vrijwilliger aanvragen. Deze persoon ondersteunt u tijdens het gesprek met uw medisch specialist. Bijvoorbeeld om de informatie die u krijgt beter te begrijpen, of vragen te stellen waar u misschien op dat moment zelf niet aan denkt. De vrijwilliger begeleidt u ook graag van/naar het ziekenhuis. En kan als dit gewenst is het gesprek later met u en uw familie nabespreken.
Wilt u meer informatie over het aanvragen van begeleiding?
- Inwoners van Breda bellen naar Zorg voor elkaar Breda, op telefoonnummer (076) 525 15 15.
- Inwoners van Oosterhout bellen voor vervoer naar Automaatje, op telefoonnummer (0162) 471 115. Voor hulp bij het gesprek belt u naar de dienst Vrijwillige Thuiszorg van Surplus op telefoonnummer (0162) 748 600.
- Inwoners van gemeente Drimmelen kunnen voor vervoer bellen naar ANWB AutoMaatje Drimmelen, via (0162) 748 739. Spreek s.v.p. de voicemail in bij geen gehoor. Of stuur een email in naar automaatje@swodrimmelen.nl Meld u eerst aan als deelnemer (houd rekening met minimaal 2 weken wachttijd) en bel dan voor het aanvragen van een rit. Op aanvraag begeleid de chauffeur u hierbij tot in de spreekkamer.
-
De Amphia Apotheek is de apotheek van Amphia. Krijgt u medicijnen voorgeschreven door een specialist in het ziekenhuis? Dan kunt u direct na uw afspraak of opname de medicijnen ophalen bij de Amphia Apotheek. Zo hoeft u niet meer naar een andere apotheek.
De apotheek overlegt steeds met de specialisten in ons ziekenhuis die medicijnen voorschrijven. Hierdoor is het aanbod aan medicijnen helemaal goed aangepast op de behandelingen in Amphia en is de voorraad altijd goed op orde.
Waar is de apotheek?
U vindt de Amphia Apotheek op locatie Molengracht via route 68. Als u binnenkomt in de ontvangsthal bij de hoofdingang, gaat u eerst naar links. De apotheek zit dan aan de rechterkant. Heeft u buiten de openingstijden met spoed medicijnen nodig? Dan kunt u terecht bij de Dienstapotheek Breda.Wilt u meer weten? Lees meer over apotheek Amphia
-
Spreekt u geen of weinig Nederlands? Dan kunt u gratis gebruikmaken van een telefonische tolk. Het Tolkencentrum zorgt voor een tolk die uw taal spreekt. Via een telefoon met luidspreker kunnen meerdere mensen meeluisteren en meepraten.
U kunt via het secretariaat van uw arts of van de afdeling hulp vragen aan het Tolkencentrum. Wilt u de tolkentelefoon gebruiken? Geef dit dan op tijd vóór uw afspraak door aan de afdeling.
-
In ons ziekenhuis zijn geestelijk verzorgers (bijvoorbeeld een pastor) aanwezig bij wie u altijd terecht kunt voor steun en begeleiding. Geestelijk verzorgers zijn beschikbaar voor iedere patiënt, los van levensovertuiging. De geestelijk verzorger waar u thuis contact mee heeft, is in ons ziekenhuis ook altijd welkom. Laat uw geestelijk verzorger dan zelf weten, dat u een bezoek op prijs stelt.
-
Een ziekenhuisopname is soms onverwacht en misschien heftig. Maatschappelijk werk is er om u of de mensen om u heen te ondersteunen. Bij uw ziekte of het ermee omgaan ervan. Ook voor praktische vragen, over bijvoorbeeld huisvesting en financiën, staan de maatschappelijk werkers voor u klaar.
-
Een ziekenhuisopname heeft soms een grote impact. Dat geldt zeker vaak voor oudere patiënten die een grotere kans hebben op complicaties, zoals verwardheid of een infectie. Een opname is daarom voor hen extra risicovol. Een snellere achteruitgang, lichamelijk of geestelijk, is mogelijk een gevolg.
Om ook na een verblijf in ons ziekenhuis zo goed en prettig mogelijk te leven, vindt Amphia het belangrijk om oudere patiënten tijdens hun tijd in het ziekenhuis extra te ondersteunen. Voor kwetsbare patiënten van 70 jaar en ouder is er daarom een speciaal programma, waarin getrainde vrijwilligers ondersteuning bieden. Bijvoorbeeld met:
- extra oefenen met lopen
- een prettige structuur aanbrengen in uw dag
- de krant lezen of een spel spelen
- het eten van uw maaltijden.
Samen met een verpleegkundige van Amphia wordt tijdens een speciaal gesprek voor uw opname bekeken of ondersteuning gewenst is. De verpleegkundige vertelt u graag meer over de verschillende programma’s die er zijn voor begeleiding.
-
Amphia heeft verschillende mogelijkheden en ruimten voor gebed, stilte en bezinning. Bij alle locaties van Amphia is een kapel en/of een stiltecentrum aanwezig. Daar kunt u overdag altijd terecht voor een moment van rust en bezinning. Of een gebed. Op de locatie Breda Molengracht is er een kapel op de eerste verdieping. Er worden regelmatig vieringen gehouden. Het brood van eucharistie of avondmaal kunt u als u dat wenst op uw kamer ontvangen. Ook is er een nieuw stiltecentrum op de begane grond. U bereikt het stiltecentrum via route 17.
Ook is er een moslimgebedsruimte beschikbaar. Op locatie Molengracht vindt u de moslimgebedsruimte op de begane grond. Deze gebedsruimte is 24 uur per dag open. Wilt u meer informatie? Ga naar Geestelijke verzorging in Amphia.
-
We hebben binnen Amphia verschillende mogelijkheden voor eten en drinken:
Restaurant en koffiebar
In het nieuwe, sfeervol ingerichte restaurant ‘de Markt’ willen we bezoekers even het gevoel geven dat ze niét in een ziekenhuis zijn. U vindt er een uitgebreid aanbod aan verse maaltijden, goede koffie, belegde broodjes, salades, verse sappen, smoothies en heerlijke soepen. De nadruk ligt op gezonde en verse voeding, maar een snack is ook nog altijd verkrijgbaar.Schuin tegenover het restaurant vindt u ‘de Molen’: een sfeervolle koffiebar waar allerlei heerlijke versgemalen koffiespecialiteiten voor u worden gemaakt.
Ook heeft u keuze uit een groot assortiment cadeauartikelen, zoals magazines, bloemen en toiletartikelen.
Openingstijden
De horeca is dagelijks geopend van 8.00 tot 20.00 uur. Wilt u buiten de openingstijden van de horeca een hapje eten of drinken? Naast koffiebar 'de Molen' vindt u een gelegenheid, waar u op basis van zelfbediening dag en nacht terecht kunt. -
Op iedere verpleegafdeling is een automaat met wegwerpvazen aanwezig.
-
Is een familielid of bekende van u opgenomen in Amphia? Stuur dan een echte wenskaart via internet. Bijvoorbeeld op de website van Kaartje2go kiest u stap voor stap een kaart uit, die u meteen kunt schrijven, adresseren en verzenden. De kaart wordt vervolgens afgedrukt en verzonden naar Amphia.
Met het versturen van een kaartje via Kaartje2go steunt u bovendien de Stichting Vrienden van Amphia!
Postadres Amphia
Wanneer u een patiënt post wilt sturen, is het belangrijk om deze goed te adresseren. Bijvoorbeeld;- Amphia
- Locatie
- De heer/mevrouw: voorletter(s), achternaam en eventueel meisjesnaam
- Afdeling
- Kamernummer
- Postbus
- Postcode en plaats
Een patiënt staat in het ziekenhuis altijd aangemeld onder de officiële voorletter. Dus niet onder de roepnaam. Ook is het belangrijk om op de achterkant van de envelop uw eigen adresgegevens te vermelden.
-
In het nieuwe ziekenhuis werken we met tablets (losse schermen). Op iedere kamer op de algemene verpleegafdeling is een tablet aanwezig. U kunt hier kosteloos gebruik van maken. Via de tablet kunt u tv kijken, radio luisteren, gratis tijdschriften lezen en op internet (via wifi Amphia_Public). Filmpjes kijken op YouTube en Netflix is geen enkel probleem. Neem wel uw inloggegevens van uw Netflix-abonnement mee. Het is niet meer mogelijk om een tv te huren.
-
Alle patiënten en bezoekers kunnen gratis gebruik maken van de app Wait. Dit is een app waarmee u toegang krijgt tot een digitale leesmap. In deze digitale map vindt u een breed aanbod aan tijdschriften, boeken en luisterboeken.
Gebruik van de app
- Ga naar de Appstore, Google Play of www.wait.nl/app op uw mobiele telefoon of tablet.
- Zoek op Wait en download de gratis Wait app.
- Open de app en schakel uw locatiegegevens in. Op basis van uw locatie geeft de app u gratis toegang tot tijdschriften, boeken en luisterboeken.
- U kunt nu op één van de Amphia locaties gratis tijdschriften lezen en boeken lezen of beluisteren. U kunt de app thuis alvast downloaden zodat u tijdens uw bezoek aan Amphia meteen gebruik kunt maken van de app. Thuis kunt u geen gebruik maken van de app.
Let op: de app werkt op basis van GPS-locatie, dus alleen op de locaties van Amphia heeft u toegang tot de digitale leesmap.
Het gebruik van de Wait app is volledig anoniem. Er worden geen persoonlijke gegevens opgeslagen.Veel lees- en/of luisterplezier gewenst!
Deze app is geen eigendom van Amphia. Voor vragen of bij technische problemen kun je contact opnemen met Wait. Dt kan via de app via contact.
-
Mobiele telefoon
Op plaatsen waar het mag, kunt u met uw mobiele telefoon bellen. Dit geldt ook voor de verpleegafdelingen. Het is niet meer mogelijk om een vaste telefoon te huren. Op enkele plaatsen in het ziekenhuis is bellen met een mobiele telefoon niet toegestaan. Dit ziet u aan de ‘verbodsborden’. De telefoons kunnen namelijk storingen veroorzaken aan medische apparatuur (ook als u niet belt). Daarom verzoekt Amphia u om uw telefoon helemaal uit te zetten op de afdelingen en/of ruimtes waar u niet mobiel mag bellen.Internet
Op iedere eenpersoonskamer op de algemene verpleegafdeling ligt een tablet (los scherm). Hiermee kunt u kosteloos op internet. U kunt ook uw eigen laptop of tablet meenemen. Mailfunctionaliteiten zoals Gmail worden niet ondersteund op het wifi-netwerk. Op de kinderafdeling kunnen kinderen gebruik maken van laptops met draadloos internet aangeboden door de Stichting Michael Wings.
Amphia, Oosterhout (Pasteurlaan)
-
Spreekt u geen of weinig Nederlands? Dan kunt u gratis gebruikmaken van een telefonische tolk. Het Tolkencentrum zorgt voor een tolk die uw taal spreekt. Via een telefoon met luidspreker kunnen meerdere mensen meeluisteren en meepraten.
U kunt via het secretariaat van uw arts of van de afdeling hulp vragen aan het Tolkencentrum. Wilt u de tolkentelefoon gebruiken? Geef dit dan op tijd vóór uw afspraak door aan de afdeling.
-
In ons ziekenhuis zijn geestelijk verzorgers (bijvoorbeeld een pastor) aanwezig bij wie u altijd terecht kunt voor steun en begeleiding. Geestelijk verzorgers zijn beschikbaar voor iedere patiënt, los van levensovertuiging. De geestelijk verzorger waar u thuis contact mee heeft, is in ons ziekenhuis ook altijd welkom. Laat uw geestelijk verzorger dan zelf weten, dat u een bezoek op prijs stelt.
-
Amphia heeft verschillende mogelijkheden en ruimten voor gebed, stilte en bezinning. Bij alle locaties van Amphia is een kapel en/of een stiltecentrum aanwezig. Daar kunt u overdag altijd terecht voor een moment van rust en bezinning. Of een gebed. Op de locatie Breda Molengracht is er een kapel op de eerste verdieping. Er worden regelmatig vieringen gehouden. Het brood van eucharistie of avondmaal kunt u als u dat wenst op uw kamer ontvangen. Ook is er een nieuw stiltecentrum op de begane grond. U bereikt het stiltecentrum via route 17.
Ook is er een moslimgebedsruimte beschikbaar. Op locatie Molengracht vindt u de moslimgebedsruimte op de begane grond. Deze gebedsruimte is 24 uur per dag open. Wilt u meer informatie? Ga naar Geestelijke verzorging in Amphia.
-
Voor de ingang van Amphia Pasteurlaan vindt u speciale parkeerplaatsen Hier mag u als bezoeker of patiënt afgezet en weer opgehaald worden. Door het grote aantal dagelijkse bezoekers is niet mogelijk om op deze plekken een langere tijd te parkeren.
-
Is er niemand om u te begeleiden tijdens uw bezoek aan het ziekenhuis? Dan kunt u begeleiding van een vrijwilliger aanvragen. Deze persoon ondersteunt u tijdens het gesprek met uw medisch specialist. Bijvoorbeeld om de informatie die u krijgt beter te begrijpen, of vragen te stellen waar u misschien op dat moment zelf niet aan denkt. De vrijwilliger begeleidt u ook graag van/naar het ziekenhuis. En kan als dit gewenst is het gesprek later met u en uw familie nabespreken.
Wilt u meer informatie over het aanvragen van begeleiding?
- Inwoners van Breda bellen het Steunpunt Informele Zorg Breda, op telefoonnummer (076) 525 15 15.
- Inwoners van Oosterhout bellen voor vervoer naar Automaatje, op telefoonnummer (0162) 471 115. Voor hulp bij het gesprek belt u naar de dienst Vrijwillige Thuiszorg van Surplus op telefoonnummer (0162) 748 600.
- Inwoners van gemeente Drimmelen kunnen voor vervoer bellen naar ANWB AutoMaatje Drimmelen, via (0162) 748 739. Spreek s.v.p. de voicemail in bij geen gehoor. Of stuur een email in naar automaatje@swodrimmelen.nl Meld u eerst aan als deelnemer (houd rekening met minimaal 2 weken wachttijd) en bel dan voor het aanvragen van een rit. Op aanvraag begeleid de chauffeur u hierbij tot in de spreekkamer.
-
Bij de ingang van het ziekenhuis staan borgrolstoelen. Deze kunt u gebruiken. Voor het gebruik is een muntstuk van 1 euro nodig. Dit ontvangt u na gebruik retour.
-
Mobiele telefoon
Op plaatsen waar het mag, kunt u met uw mobiele telefoon bellen. Op enkele plaatsen in het ziekenhuis is bellen met een mobiele telefoon niet toegestaan. Dit ziet u aan de ‘verbodsborden’. De telefoons kunnen namelijk storingen veroorzaken aan medische apparatuur (ook als u niet belt). Daarom verzoekt Amphia u om uw telefoon helemaal uit te zetten op de afdelingen en/of ruimtes waar u niet mobiel mag bellen. -
Alle patiënten en bezoekers kunnen gratis gebruik maken van de app Wait. Dit is een app waarmee u toegang krijgt tot een digitale leesmap. In deze digitale map vindt u een breed aanbod aan tijdschriften, boeken en luisterboeken.
Gebruik van de app
- Ga naar de Appstore, Google Play of www.wait.nl/app op uw mobiele telefoon of tablet.
- Zoek op Wait en download de gratis Wait app.
- Open de app en schakel uw locatiegegevens in. Op basis van uw locatie geeft de app u gratis toegang tot tijdschriften, boeken en luisterboeken.
- U kunt nu op één van de Amphia locaties gratis tijdschriften lezen en boeken lezen of beluisteren. U kunt de app thuis alvast downloaden zodat u tijdens uw bezoek aan Amphia meteen gebruik kunt maken van de app. Thuis kunt u geen gebruik maken van de app.
Let op: de app werkt op basis van GPS-locatie, dus alleen op de locaties van Amphia heeft u toegang tot de digitale leesmap.
Het gebruik van de Wait app is volledig anoniem. Er worden geen persoonlijke gegevens opgeslagen.Veel lees- en/of luisterplezier gewenst!
Deze app is geen eigendom van Amphia. Voor vragen of bij technische problemen kun je contact opnemen met Wait. Dt kan via de app via contact.
Amphia, Etten-leur (Trivium)
Amphia biedt óók in Etten-Leur medisch specialistische zorg. Veilig, deskundig en vlot geholpen. Zoals u dat van ons gewend bent. U kunt op de locatie in Etten-Leur terecht voor de volgende specialismen.
Dichtbij huis als het kan
Voor gespecialiseerde en meer complexe zorg kunt u altijd rekenen op de deskundigheid op onze locaties in Breda. Met andere woorden: we bieden medisch specialistische zorg dichtbij huis als het kán en in Breda als het echt nódig is.
-
In ons ziekenhuis zijn geestelijk verzorgers (bijvoorbeeld een pastor) aanwezig bij wie u altijd terecht kunt voor steun en begeleiding. Geestelijk verzorgers zijn beschikbaar voor iedere patiënt, los van levensovertuiging. De geestelijk verzorger waar u thuis contact mee heeft, is in ons ziekenhuis ook altijd welkom. Laat uw geestelijk verzorger dan zelf weten, dat u een bezoek op prijs stelt.
-
Spreekt u geen of weinig Nederlands? Dan kunt u gratis gebruikmaken van een telefonische tolk. Het Tolkencentrum zorgt voor een tolk die uw taal spreekt. Via een telefoon met luidspreker kunnen meerdere mensen meeluisteren en meepraten.
U kunt via het secretariaat van uw arts of van de afdeling hulp vragen aan het Tolkencentrum. Wilt u de tolkentelefoon gebruiken? Geef dit dan op tijd vóór uw afspraak door aan de afdeling.