Gaat u naar een polikliniek? Dan kunt u zich bij de hoofdingang aanmelden bij een van de aanmeldzuilen. De centrale aanmeldzuilen geven u een ticket. U kunt direct doorlopen naar de locatie die op het ticket staat. U hoeft zich niet meer te melden bij de polikliniek. In onderstaand stappenplan geven we uitgebreid uitleg over het aanmelden bij de zuilen.
Stap 1: neem uw afspraakbevestiging mee
Als u een afspraak heeft op de polikliniek meldt u zich aan bij één van de zuilen in de centrale hal van Amphia Breda. Ook als u iedere week een afspraak heeft, meldt u zich altijd bij de aanmeldzuil. Dit doet u met uw afspraakbevestiging. Dit is een e-mail of brief met daarin uw afspraak.
Stap 2: ga naar de aanmeldzuil in de centrale hal
Stap 3: scan de streepjescode van uw afspraakbevestiging of log in met uw naam en geboortedatum
Op uw afspraakbevestiging staat een streepjescode. Weet u niet waar u uw streepjescode kunt vinden? Via mijnAmphia staat dit onder het kopje mijn dossier ‘barcode voor aanmeldzuil’.
Stap 4: volg de stappen die op het scherm staan
Op het scherm wordt gevraagd om uw geboortedatum. Dit is ter controle. Daarna doorloopt u de stappen op het scherm.
Stap 5: pak uw ticket
Zodra het aanmelden is gelukt, ontvangt u een afspraakticket. Dit betekent dat u bent aangemeld. Op dit ticket staat het routenummer, nummer van de ontvangstruimte en tijden van alle afspraken van die dag.
Stap 6: ga naar uw afspraak
U bent aangemeld en kunt doorlopen naar uw afspraak op de polikliniek.
Veelgestelde vragen over het aanmelden via de zuil
-
- U heeft meer privacy bij het aanmelden;
- U hoeft niet meer in de rij te staan bij de balie van de afdeling;
- U ontvangt een dagticket met een duidelijk overzicht van alle afspraken die u op die dag heeft, zodat u precies weet waar u op welke tijd wordt verwacht.
-
Nadat u de streepjescode van de afspraakbevestiging heeft gescand of uw achternaam heeft ingevuld, vraagt de aanmeldzuil naar uw geboortejaar. Dit is een controlevraag. Voor uw privacy willen we zeker weten dat u bent wie u zegt dat u bent. Nadat u uw geboortejaar heeft ingevuld doorloopt u de rest van de stappen en ontvangt u uw afspraakticket voor die dag.
-
Ja. Via het patiëntportaal mijnAmphia kunt u uw gegevens thuis controleren en wijzigen. Dit scheelt u tijd bij het aanmelden in het ziekenhuis.
-
Er zijn alleen aanmeldzuilen op locatie Amphia Breda. Zodra u binnenkomt via de draaideur loopt u recht vooruit. U ziet de aanmeldzuilen vanzelf staan. Er zijn gastvrouwen- en heren aanwezig om u te helpen.
Komt u voor dialyse? Dan komt u langs een andere ingang binnen en hoeft u niet langs de centrale hal. U meldt zich aan bij de aanmeldzuil op de afdeling.
-
Hoe u zich moet aanmelden staat uitgelegd in een uitgebreid stappenplan. Klik hier om dit stappenplan te bekijken.
-
U hoeft zich niet te melden bij een aanmeldzuil in de centrale hal voor een afspraak bij:
- Radiologie (R248, R57 en R60);
- Nucleaire geneeskunde (R246);
- Het voorbereidingsplein (R103);
- De bloedafname (R40 en R187);
- De dialyse (R165)
- Het behandelcentrum (R173);
- De Spoedeisende Hulp (SEH);
- Een verpleegafdeling; volg de instructies op uw afspraakbevestiging;
- De OK voor een operatie; volg de instructies op uw afspraakbevestiging;
- De locaties van Amphia in Oosterhout en Etten-Leur.
-
Ja. Er zijn gastvrouwen- en heren rond de aanmeldzuilen die u graag helpen.
-
De aanmeldzuilen zijn er alleen in het Nederlands. Heeft u geen begeleider bij u die Nederlands kan? Vraag de aanwezige gastvrouwen of -heren om hulp. Komen jullie er niet uit? Dan kunt u zich melden bij de patiëntenregistratie.
-
Ja. In totaal zijn er 8 aanmeldzuilen, waarvan er één geschikt is voor rolstoelgebruikers.
-
Nee, dat hoeft niet. Alleen patiënten met een afspraak op de poliklinieken of ondersteunende afdelingen melden zich bij de aanmeldzuil.
-
Als u op dezelfde dag meerdere afspraken heeft, meldt u zich op de aanmeldzuil in de centrale hal direct aan voor alle afspraken van de dag. U hoeft niet nogmaals langs de aanmeldzuil. Alle afspraken staan ook op uw dagticket. Zorg dat u op tijd op het juiste routenummer bent.
Mist u een afspraak op uw dagticket? Meld u dan bij de patiëntenregistratie.
-
U krijgt een melding dat er geen afspraak voor u is gevonden. Komt u voor een afspraak op de SEH, bloedafname, verpleegafdeling of OK? Volg dan de instructies op uw afspraakbevestiging. In alle andere gevallen kunt u zich melden bij de patiëntenregistratie.
-
Ja, kinderen melden zich ook aan bij een aanmeldzuil. Zorg ervoor dat u de streepjescode uit de afspraakbevestigingsmail, brief of mijnAmphia bij de hand heeft.
Wilt u toegang tot het mijnAmphia-account van uw kind? Klik dan hier om te lezen hoe u dit kunt regelen.
-
Dat is geen probleem. U bent nog steeds aangemeld. Wilt u graag een nieuwe dagticket? Dan kunt u zich opnieuw aanmelden bij de aanmeldzuilen in de centrale hal.
-
Als u te laat bent voor uw afspraak kunt u zich niet meer aanmelden bij de aanmeldzuil. U krijgt een melding dat u te laat bent. U wordt gevraagd u te melden bij de balie op de betreffende afdeling. De baliemedewerker overlegt dan of de afspraak nog door kan gaan of dat er een nieuwe afspraak gepland moet worden.
-
Rond de aanmeldzuilen zijn gastvrouwen- en heren aanwezig die u graag helpen met het aanmelden. Het kan ook voorkomen dat u zich niet kunt aanmelden, omdat;
- U voor het eerst als patiënt bij Amphia komt;
- Uw verzekeringsgegevens niet kloppen of u niet verzekerd blijkt te zijn;
- Wij nog andere gegevens van u missen.
In dat geval ontvangt u een ticket met verwijzing naar de patiëntenregistratie. De medewerker maakt uw dossier in orde en geeft u een ticket met al uw afspraken van de dag.