Inleiding
Als u thuis specialistische verpleegkundige zorg nodig heeft, kan uw medisch specialist of verpleegkundige het Amphia Thuisteam inschakelen. Zij zorgen ervoor dat u minder vaak een bezoek aan het ziekenhuis hoeft te brengen. Of zij zorgen dat de behandeling die in het ziekenhuis gestart is, thuis verder kan doorgaan.
Amphia Thuis
Het Amphia Thuisteam bestaat uit gespecialiseerde verpleegkundigen die (complexe) verpleegkundige zorg verlenen. Deze zorg wordt 7 dagen in de week, tussen 07:30 en 23:00 geleverd. Dit kan bij patiënten in de thuissituatie. En zo nodig in zorginstellingen.
Wat doet het team
- Toedienen van vocht en medicatie via een PICC-lijn, MID-line, Port a cath
- Verzorgen van een PICC-lijn, MID-line, Port a cath
- Subcutane en intramusculaire injecties
- Pijnbestrijding via PICC-lijn, MID-line, Port a cath
- Bloedtransfusie
- Gecompliceerde wond en drainzorg
- Tracheacanule verzorgen
- Problemen met blaaskatheter oplossen
- Andere specialistische verpleegkundige handelingen kunnen besproken worden met het Amphia Thuisteam.
Werkwijze
De arts of verpleegkundige meldt u via het transferpunt aan bij het Amphia Thuisteam.
Het Amphia Thuisteam bestelt de materialen en apparatuur die nodig zijn. (Bij het bestellen van de materialen worden uw persoonlijke gegevens gedeeld met de leveranciers van deze materialen). Als het nodig is zorgt de apotheek van Amphia dat medicatie wordt besteld en klaargemaakt. Als de materialen en apparatuur zijn geleverd komt de verpleegkundige u bezoeken op de afdeling in het ziekenhuis. Hier bespreken zij het proces van de zorg met u en maken afspraken over de zorg. De verpleegkundige neemt de materialen, apparatuur en medicatie mee tijdens de eerste afspraak in het ziekenhuis. Wanneer u met ontslag gaat neemt u deze materialen, apparatuur en medicatie (gekoeld) zelf mee naar huis. De vervolg leveringen van de materialen en medicatie worden bij u thuisbezorgd.
Het Amphia Thuisteam probeert om de zorg binnen 48 uur na aanmelding te starten. Mocht de zorg thuis langer duren kan het zijn dat de zorg wordt overgenomen door de specialistisch verpleegkundigen van één van onze samenwerkingspartners van de thuiszorg zoals Thebe of TWB.
De zorg
De verpleegkundige bezoekt u thuis op het afgesproken dagdeel. Het tijdstip waarop de verpleegkundige u bezoekt kan soms veranderen door onverwachte situaties op de route. In mijnAmphia kunt u de bezoekafspraak van het Amphia Thuisteam zien. De avond voor uw afspraak kunt u in mijnAmphia zien in welke tijdsblok u de volgende dag bent ingedeeld.
De verpleegkundige rapporteert de zorg in uw patiëntendossier. De rapportageformulieren in uw dossier kunnen gebruikt worden in de communicatie met de behandelend specialist.
Indien uw behandeling bestaat uit het toedienen van medicatie staat op de verpakking hoe u deze medicatie moet bewaren. Op kamertempratuur of in de koelkast. Ook wordt er een formulier bijgevoegd, waarop staat wanneer u een eventuele volgende levering medicatie krijgt.
Wilt u ervoor zorgen dat als de verpleegkundige u bezoekt, er een schone plek beschikbaar is waar gewerkt kan worden. Als u huisdieren heeft, wilt u dan zorgen dat deze op gepaste afstand blijven. Daarnaast word verzocht niet te roken in het bijzijn van de verpleegkundige of in huis te roken vlak voor het bezoek van de verpleegkundige.
Bereikbaarheid
Het Amphia Thuisteam is van 07:30 tot 23:00 voor vragen of problemen bereikbaar op het volgende telefoonnummer: 076-595 5080.
Mochten zich in de nacht problemen voordoen dan kunt u bellen met het volgende nummer: 076-595 5426. Zij proberen samen met u een oplossing te vinden voor het probleem en schakelen indien nodig een verpleegkundige in die bij u thuis het probleem komt oplossen.