Welkom
De apotheek is er voor iedereen. Voor patiënten die een afspraak hebben in het ziekenhuis of na een opname weer naar huis gaan, maar ook buurtbewoners zijn van harte welkom. Het assortiment is afgestemd op de specialistische zorg van het ziekenhuis. Daarnaast zijn er hulpmiddelen zoals verbandmiddelen verkrijgbaar en zelfzorgmiddelen zoals pijnstillers, neusdruppels en zalven. Voor zelfzorgmiddelen is geen recept nodig. In deze brief leest u over onze apotheek en welke diensten wij bieden.
Adviesgesprekken
De apotheek beschikt over een aparte spreekkamer voor instructie- en adviesgesprekken. U kunt hier ook apart met de apotheker in gesprek als u specifieke vragen heeft.
Bezorgservice
De apotheek heeft een bezorgservice voor bepaalde geneesmiddelen. Neem contact op met de apotheek voor de mogelijkheden op telefoonnummer 076 5953069.
Toestemming medicatieoverdracht
Geef, als u dat wenst, toestemming voor het beschikbaar stellen van uw medicatiegegevens via het Landelijk Schakelpunt. Dit is een beveiligd digitaal netwerk waar zorgverleners medische gegevens over hun patiënten kunnen delen met elkaar. Op www.volgjezorg.nl of via uw apotheek kunt u toestemming geven voor uitwisseling van uw medische gegevens. Zo kunnen wij de geneesmiddelen die u gebruikt in de juiste dosering registreren en controleren of de verschillende geneesmiddelen met elkaar gecombineerd kunnen worden.
Bescherming van persoonsgegevens Bij de verwerking van uw gegevens werken wij altijd volgens de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP).
Contact
Amphia Apotheek Molengracht
Molengracht 21
4818 CK Breda
T 076 5953069
amphia.apotheek@amphia.nl
Openingstijden
Maandag t/m vrijdag: 08.30-17.30 uur
Zaterdag: 08.30-17.00 uur
Zon- en feestdagen: 11.00-16.00 uur
Op zaterdag, zon- en feestdagen is de Amphia Apotheek open voor het leveren van medicatie bij ontslag uit het ziekenhuis.
Bezorgtijden
Maandag t/m vrijdag 17.30 - 20.00
Voor spoedgevallen buiten openingstijden
Dienstapotheek Breda
Molengracht 21
T 076 5953099
Vergoeding en betaling
Het kan voorkomen dat bepaalde geneesmiddelen pas na toestemming van uw zorgverzekeraar vergoed worden. Het kan dan zijn dat u gevraagd wordt de kosten voor te schieten. De eigen bijdrage op geneesmiddelen en artikelen in de vrije verkoop moeten direct worden afgerekend in de apotheek. In de apotheek is het mogelijk om met pin te betalen.
Medicatielocker Molengracht
Indien u dat wenst kan herhaalmedicatie via een locker worden afgehaald. Dit geldt voor gekoelde en niet gekoelde medicatie en kan 7 dagen per week tussen 6.00 - 21.00 uur.
Oude medicijnen
U kunt oude of overtollige medicatie inleveren bij de apotheek. Dat geldt ook voor gebruikte naalden, maar alleen als u ze in een speciale naaldencontainer heeft gedaan. Wij zorgen dan dat alles verantwoord vernietigd wordt.
Geneesmiddelenpaspoort
Als u op vakantie gaat of bijvoorbeeld verhuist naar een andere regio, dan kunt u bij de apotheek een geneesmiddelenpaspoort met al uw medicatiegegevens opvragen.
Voorwaarden van levering en betaling
Wij gebruiken de algemene verkoop- en betalingsvoorwaarden die de KNMP heeft opgesteld voor de openbare apotheek. Meer over deze voorwaarden leest u op www.amphia.nl/apotheek onder het kopje 'over ons'. U kunt deze voorwaarden ook in de apotheek opvragen.
Vragen en opmerkingen
Heeft u vragen over uw medicatie, is iets onduidelijk of bent u niet tevreden over de dienstverlening? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Bent u tevreden over onze zorg? Dan horen wij dat ook graag. Meer informatie over het doorgeven van een opmerking, compliment of klacht vindt u op www.amphia.nl/patienten-en-bezoekers/uw-vraag. Hier vindt u ook een (digitaal) formulier voor uw vraag, klacht of een compliment.