Oh nee, IE...

We zien dat je Internet Explorer gebruikt, een oude en onveilige browser. Daardoor kunnen we je niet de mooie website voorschotelen die we zouden willen.

Je bent van harte welkom in elke andere browser zoals bijvoorbeeld Chrome, Firefox of Microsoft Edge. Wij wachten hier wel, tot zo!

Welkom bij Amphia
Patiënteninformatie

De Ondernemingsraad

Het jaar 2023 is voor de Ondernemingsraad (OR) een bewogen jaar geweest met veel grote onderwerpen. Het jaar begon met verkiezingen en de start van een groep nieuwe OR-leden die met veel enthousiasme aan hun nieuwe rol begonnen.

Organisatieontwikkeling
In 2022 is een begin gemaakt met de bespreking van uitgangspunten voor de nieuwe organisatieontwikkeling en verandering in de leidinggevende structuur. Ook in 2023 is de OR nauw betrokken geweest bij het ontwerp en de concrete uitgangspunten.  Bij het beoordelen heeft de OR steeds als standpunt gesteld dat draagvlak en betrokkenheid van de professional bij dit ontwerp voorop stond.  Stap voor stap hebben we dit proces doorlopen met medewerkers, meewerkend teamleidinggevenden en bedrijfsmanagement. De OR heeft zich bij het advies op de organisatiestructuur laten bijstaan door een extern adviseur.

Sociale Veiligheid
In 2023 is de meerjarennotitie Sociale Veiligheid onder instemming vastgesteld. De OR heeft in 2022 een initiatiefvoorstel gedaan voor de instelling van een veiligheidsregisseur in Amphia. Dit is in de meerjarennotitie verder uitgewerkt en vastgesteld. Daarnaast zijn uitgangspunten voor een positief en veilig werkklimaat benoemd.
De OR heeft een actieve bijdrage aan dit stuk geleverd. Aan de ene kant vanuit zijn betrokkenheid bij het zorgen voor een positief werkklimaat en aan de andere kant vanuit het belang van een veilige werkomgeving, daar waar sprake kan zijn van ongewenste omgangsvormen en/of agressie en geweld.

Opleiding
De jaarlijkse trainingsdagen van de OR hebben in het voorjaar in het teken gestaan van een nadere kennismaking met de in februari gestarte nieuwe OR-leden en het doornemen van de basisbeginselen voor deze OR-leden. In het najaar heeft de OR zich gericht op de missie en visie van de OR en het leggen van contacten met de achterban. Dit krijgt in 2024 nog nadere uitwerking.

2024
In 2024 loopt een aantal grote onderwerpen nog door, zoals de ontwikkeling van de organisatie en de verdere uitwerking van de strategie. Ook hierbij zal de OR nauw betrokken blijven.

Daarnaast heeft de OR een grote uitdaging in 2024. Ook de OR wordt geconfronteerd met personele problematiek. Bij de voorgaande verkiezingen zijn niet alle opengevallen zetels ingevuld. In 2023 zijn diverse collega’s met pensioen gegaan of uit dienst getreden. De OR hoopt in 2024 via tussentijdse verkiezingen 8 zetels te kunnen invullen.

Ga terug naar overzichtspagina

Label